Zamów telefonicznie 509 224 558, mailowo lub dodając sadzonki do koszyka. Wysyłkę paczek z roślinami wznowiliśmy w drugiej połowie marca. Obecny czas realizacji zamówień wynosi od 7 do 10 dni roboczych.

Czy szybko pakujemy rośliny? Nie

Chcielibyśmy, ale rośliny to nie towar twardy, który wrzuci się w pudełko, nalepi etykietę i wyśle. Czas pakowania pojedynczej przesyłki waha się od kilku do kilkunastu minut, a w skrajnych przypadkach i dłużej. Najszybciej pakuje się zamówienia roślin o podobnej wielkości doniczek. Stąd też maksymalny rozmiar doniczki oferowanych do wysyłki kwiatów nie przekracza 2l, sporadycznie 3l. Niestety mniejsze zamówienie nie oznacza szybszego pakowania. Dla przykładu 30 roślin w 1l doniczkach łatwiej spakować niż 6 roślin, gdzie każda doniczka jest inna, zaczynając od sadzonki w 0,5l doniczce idąc przez 1l do 3l z trawą ozdobną, która ma 60cm wysokości.

Rośliny pakujemy bezpiecznie

Sadzonki roślin w sklepie są dostępne dopiero kiedy korzeń wypełni całą doniczkę. Bardzo rzadko musimy dodatkowo zabezpieczać rośliny przed wypadnięciem z doniczki. Kluczem do sukcesu jest takie rozmieszczenie doniczek, aby nawet jedna nie mogła się poluzować. Jeśli tak się stanie, to wszystkie sadzonki zaczną ‚latać’ w paczce i w konsekwencji może dojść do ich destrukcji. Jeśli zostaje nam wolne miejsce w pudełku, to wypełniamy je roślinnym gratisem. Jeśli sadzonki nie przemieszczają się na boki, to każdą doniczkę z osobna blokujemy bambusem uciętym na wysokość paczki. Zabezpiecza to przed rozbiciem przesyłki w przypadku gdyby w transporcie była do góry nogami. Przed finalnym ofoliowaniem paczki z sadzonkami kwiatów, każdą paczkę turlamy, aby wyłapać ewentualny luz i zrobić poprawki. Jeśli luzu nie ma, szybko trafia do wysyłki. Każda paczka, która wychodzi od nas jest oklejona informacją ‚Nie rzucać’ oraz strzałkami kierunkowymi gdzie jest góra.

paczki z roślinami przygotowane do wysyłki

Kiedy i czy dochodzi do uszkodzenia przesyłek?

Tak – dzieję się to bardzo rzadko. W ubiegłym sezonie mieliśmy na szczęście tylko dwa przypadki, gdzie zawartość uległa uszkodzeniu.
Niestety od klientów wiemy, że kurierzy pod ich nie obecność potrafią przerzucić paczkę przez płot. Zawartość latającej paczki mimo starannego pakowania sadzonek, nie zawsze przetrwa taki lot.
Rozwalona paczka z roślinami zazwyczaj ma większe znaczenie dla ludzi niż dla samych roślin, bo przy bylinach ważne co jest w doniczce, a nie na górze, choć straty wizualne mogą być nie do zaakceptowania.

Odebrałem uszkodzoną paczkę, co dalej?

Należy zachować spokój, najlepiej usiąść i wziąć oddech, bo odpowiedzialność za to aby sadzonki dotarły do Ciebie całe i zdrowe spoczywa na nas. W pierwszej kolejności należy sprawdzić zawartość zamówienia, czy jest kompletne. W drugiej kolejności zrobić zdjęcia zaraz po otworzeniu przesyłki. Zgłoszenia reklamacyjne odnośnie uszkodzenia zawartości paczki należy zgłosić niezwłocznie – do 48h od odebrania sadzonek. Mieliśmy przypadek że po 12 dniach od odebrania roślin zadzwoniła klientka i zgłosiła uszkodzone rośliny, że doniczki popękane. Poprosiliśmy o zdjęcie, nie może zrobić bo je już posadziła… Nie chce nowych, ale chce zwrot gotówki…
W przypadku zniszczenia roślin, z naszej strony proponujemy wysyłkę kolejnych lub bonifikatę do zamówienia, bądź też pokaźny kupon rabatowy.

sadzonki roślin w kartonach gotowe do wysyłki

I już wiesz jak pakujemy sadzonki kwiatów ogrodowych